Mario Kurtjak je akademski kitarist, profesor kitare, skladatelj, univerzitetni diplomirani kemik in doktor znanosti. Leta 2018 je odliko zaključil podiplomski študij na sloviti Royal Academy of Music v Londonu, kjer je študiral kitaro pri prof. Michaelu Lewinu, Davidu Russellu in Fabiu Zanonu in kompozicijo pri prof. Davidu Gortonu. Pred tem se je glasbeno izobrazil v Sloveniji, pri prof. Evi Hren na Glasbeni šoli Logatec, prof. Igorju Sajetu na Srednji glasbeni in baletni šoli Ljubljana in prof. Andreju Grafenauerju na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Na Akademijo za glasbo je bil sprejet kot izjemni talent pri 16 letih in diplomiral leta 2010 z odlično oceno in posebno pohvalo (summa cum laude). Med študijem je na državnih in mednarodnih mladinskih tekmovanjih osvojil več prvih nagrad, poleg tega je za uspešno glasbeno delovanje prejel nagrado Antonia Tarsie (2005), februarsko priznanje občine Logatec za izjemne dosežke na področju kulture (2009), Škerjančevo (2007) in Prešernovo nagrado (2008, v Triu IreNeMa) ter nagrado fondacije Blyth Watson (2017). Tekmuje tudi na profesionalnih kitarskih tekmovanjih in lani je osvojil 2. nagrado (1. nagrada ni bila podeljena) in nagrado občinstva na prestižnem 16. mednarodnem kitarskem tekmovanju "Miquel Llobet" v Barceloni. Udeležil se je tudi mnogih mojstrskih tečajev pri priznanih kitaristih, kot so Marcin Dylla, Leo Brouwer, Hubert Käppel, Zoran Dukić in Aniello Desiderio. Kot profesor kitare pa tudi sam prenaša svoje glasbeno znanje mladim kitaristom in od februarja 2019 deluje tudi kot predsednik Društva slovenskih učiteljev kitare (EGTA Slovenija).
Mariev koncertni repertoar zajema vsa obdobja in stile, med njimi tudi njegove lastne skladbe in več kot 15 premier novih del. Leta 2017 je napisal svojo prvo sonato za kitaro, ki jo je krstno izvedel Erazem Izidor Grafenauer oktobra istega leta v Berlinu. Februarja 2019 je ob podpori Veleposlaništva in Ministrstva za kulturo RS bival in ustvarjal v umetniški rezidenci v Londonu, kjer je na koncertih krstno izvedel zanj napisano skladbo Kitarska rapsodija (Guitar Rhapsody) za solo kitaro brazilskega skladatelja Bernarda Simõesa ter predstavil tudi dela slovenskih skladateljev in lastne skladbe. Na naslednjih koncertih je izvedel še 4 lani napisane skladbe, med katerimi sta bili deli skladateljev Bernarda Simõesa in Miroslava Lončarja (Hrvaška/ZDA) krstno izvedeni.
Mario ves čas zelo aktivno sodeluje tudi v različnih komornih skupinah, od katerih velja izpostaviti Trio IreNeMa (s flavtistko Ireno Rovtar in violinistko Nežo Piry), Slovenski kitarski kvartet (z Erazmom Grafenauerjem, Simonom Krajnčanom in Aljošo Vrščajem) in Solent Duo (s kolumbijsko sopranistko Melizo Metzger).
Trio IreNeMa je poleg številnih koncertov v Sloveniji, Italiji in Nemčiji, na katerih je večkrat tudi krstno izvedel dela slovenskih skladateljev, snemal tudi za arhiv Radia Slovenija in nemškega radia SWR2. Slovenski kitarski kvartet tudi zelo uspešno promovira slovensko glasbo s premierami originalnih skladb in priredb del slovenskih skladateljev na najpomembnejših koncertnih odrih in festivalih pri nas in v tujini. Leta 2014 so v polni Gallusovi dvorani Cankarjevega doma v sodelovanju s Simfoničnim orkestrom Cantabile kot prvi v Sloveniji izvedli Rodrigov Concierto Andaluz. Posneli so tudi skladbo »Fantasy Journey« za avtorsko zgoščenko hrvaškega skladatelja Miroslava Lončarja. Več informacij o Slovenskem kitarskem kvartetu je na spletni strani http://sk4.si/ali https://www.facebook.com/slovenianguitarquartet/
Solent Duo je nastal na Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu leta 2016 in se osredotoča na neraziskan repertoar za koloraturni sopran in kitaro, bodisi z oživljanjem pozabljenih originalov ali z ustvarjanjem novih priredb. Jeseni 2018 sta imela dve turneji treh koncertov na teden v Londonu in Kentu, eno s tematiko ljubezni v raznolikosti čustev in drugo s priredbami opernih arij in samospevov. Lani sta nastopila na Festivalu Lent v Mariboru in Festivalu Arsana na Ptuju. Več o Solent Duu je tukaj.
“ Kljub svoji mladosti velja za izjemnega interpreta kitarske glasbe z izrazitim smislom za muzikalnost in obvladovanje kitarske tehnike.” (Logaške novice)
“Na nastopu je pokazal veliko tehnično znanje in izostren odnos do tona. Še zlasti velja izpostaviti odlično tonsko niansiranje v nizkih dinamičnih stopnjah.” (Borut Smrekar, Glasna)